Hoe geraakt jouw website Bovenaan in Google?

 

 

SEA en SEO zijn de 2 oplossingen die ervoor zorgen dat uw website kan scoren in de zoekmachines.

Voor het SEA gedeelte (gebruik van Google Ads of Adwords = advertenties) schakelt u best een specialist in zoals 7211.

7211 werkt graag voor kleinere bedrijven en zelfstandigen, die liefst hun budget onder controle houden.

Op deze site deel ik graag de tips & tricks voor SEO die je kan gebruiken om jouw site bovenaan in Google te krijgen.

Misschien heb je al gehoord van Hummingbird, Panda, Pinguin... het zijn de namen van enkele van Google 's algoritmes die bepalen waar webpagina's in de ranking komen.

Aan hoe meer van de voorwaarden jouw website voldoet, hoe hoger bovenaan in Google je zal staan. Maar er zijn tussen de 200 en 300 voorwaarden, en niemand kent ze allemaal. Dus hoe moet je er dan aan beginnen?

SEO verbeteren

Je SEO bouwen en onderhouden

Er zijn heel veel aandachtspunten waarop je kan letten om de SEO van je website te verbeteren.

Voor sommige items is het voldoende ze 1 keer in orde te maken.

Andere delen zal je wellicht moeten onderhouden om te blijven scoren.

Bedrijven zoals 7211 BVBA bieden hun bedrijfsklanten zelf een oplossing om het te onderhouden SEO-gedeelte maandelijks voor zich te nemen.

Vanaf de eerste keer juist zetten:

Volgende zaken regel je best vanaf de eerste dag dat je website online staat, alhoewel het reviseren ervan geen overbodige luxe is.

  • je meta-data zoals title tag, description tag en keywords zet je best meteen goed
  • een sitemap voorzien is vanzelfsprekend, maar een xml sitemap is een goede extra
  • zorg dat je trefwoorden duidelijk te vinden zijn om de betrokken pagina('s)
  • als je wil dat men je contacteert, maak dan zeker duidelijk hoe (en waar)
  • zorg voor inkomende links en aanmelding van je site bij Google
  • link zeker naar je sociale media kanalen als je die hebt

 

Wat je zeker moet / mag onderhouden:

Een aantal zaken moeten goed onderhouden worden, om niet "weg te zakken" in de resultaten.

  • je xml-sitemap geeft aan om de hoeveel tijd de crawlers moeten terugkomen. Pas ze dus zeker tijdig aan
  • update je sitemap ook wanneer het nodig is
  • een update op je (voor-)pagina zorgt dat je site een actieve status houdt
  • gebruik Google Analytics om te zien waar bezoekers je site verlaten of welke weg ze volgen
  • update je keywords en onderzoek welke mogelijkheden nog goed voor je zijn
  • blijf inkomende links verzorgen om je site goed te laten vinden

 

Welke zoekwoorden gebruiken?

Een extra handige truuk voor je keyword-gebruik, is nakijken of de woorden die je wil gebruiken, ook effectief gebruikt worden tijdens zoekopdrachten in Google. Zo kan je enerzijds trefwoorden ingeven in de zoekbalk van Google en kijken of ze aangevuld worden, en welke alternatieven worden gegeven.

Je kan natuurlijk ook op zoek gaan via de zoekwoordanalyse van Google Ads en daar bekijken hoeveel opdrachten maandelijks worden ingegeven voor jouw keywords.

In beide gevallen kunnen de zoekwoorden ervoor zorgen dat je de juiste termen gebruikt op je website, wat zowel je SEA als je SEO ten goede komt.

 

We breiden deze site constant uit met nieuwe info en tips om je SEO te verbeteren. Onderaan de pagina vind je ook steeds (nieuwe) links naar onderwerpen die best een extra woordje uitleg meegeven. En mocht je zelf geen tijd hebben om je SEO aan te pakken en/of te onderhouden, mag je als bedrijf natuurlijk steeds contact opnemen met tom@7211.be om te helpen in het pad om bovenaan in Google te geraken.

De Google-score van je website verbeteren

Er zijn heel veel zaken die je kunnen helpen om beter te scoren, zoals metatags, blogs, social media, https in plaats van http, propere URL's, snelheid, mobiele beschikbaarheid, enz...

Via deze links kom je meer te weten over enkele zeer belangrijke score -mogelijkheden:

          INHOUD             TREFWOORDEN             LINKS             SITEMAPS             FOTO'S

         LONGTAIL KEYWORDS        LAZY LOADING           SOCIAL MEDIA